heftstift

när drömmen blev till verklighet

Publicerad 2010-11-25 16:28:28 i Allmänt,

när jag för några veckor sedan besökte USA hade jag en dröm, att få bo på ett riktigt amerikanskt motell. ni vet ett sånt där när man parkerar bilen utanför dörren precis och man har en egen dörr att gå in igenom. det tog några dagar innan vi hittade ett sådant, trots att vi alla var överens om att det var ett sådant vi ville ha. det var alltid andra motell som dykte upp innan och som passade oss resande bättre i smaken. när vi efter några dagars resande hittade det perfekta så var vi så nöjda. det låg längs med en motorväg någonstans i michigan. vi kunde pruta till oss ett bra pris. jag och samuel fick även gå o kolla på rummet innan vi bestämde oss o i den skumma belysningen tyckte vi det såg helt okej ut. för 50 dollar för en natt med gratis wifi samt morgonkaffe slog vi till. vi begav oss till walmart för att handla lite övriga förnödenheter och åkte sedan tillbaka. när vi kom tillbaks kändes rummet som ett helt annat, toan var faktiskt lite äcklig, det stank rengöringsmedel, när jag skulle sova kändes det som om det kröp bed bugs på mig. trots att jag inte har en aning om hur dessa uppträder var jag ändå helt säker. skonade dock cissi från mina misstankar. likväl somnade vi. när vi sedan vaknade på morgonen så var jag först in i duschen. jag började spola vatten och klev ner i badkaret, dock bara med ena foten för golvet var alldeles slimigt. jag ställde mig istället böjd över badkaret och tvättade enbart håret. när cissi sen duschade stod hon på en handduk. men hursomhelst, jag fick uppleva min dröm och insåg att jag är lite mer bekväm en vad jag egentligen vill erkänna. jag kommer säkert hamna i samma situation igen nästa gång jag är i USA och åker runt. då kommer jag sitta där i baksätet och tjata om att jag vill bo på ett riktigt amerikanskt motell.


nöjd över att äntligen fått spendera natten på ett amerikanskt motell.

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2010-11-26 20:18:51

Dammsuger du inte din säng innan du lägger dig?

Postat av: hanna

Publicerad 2010-11-26 23:01:03

har inte köpt den där bra dammsugaren än...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

heftstift

förvirrad och studerande. lever i ett mindre kollektiv. längtar efter att känna sig färdig, duktig och tillfreds.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela