heftstift

Vart är schlagern? (Ett gammalt inlägg skrivet i vrede som jag trodde försvann,fann det idag så därför publicerar jag det)

Publicerad 2007-05-21 18:15:00 i Allmänt,

Efter att ha kollat på semifinalen i Eurovision Song Contest igår så är jag i uppror. What the heck!? Vart är den klassiska schlagern som är anledningen till att vi bänkar oss framför tv:n. Av schlager så blir man glad och upprymd men nuförtiden så hanlar det mest om melankoliska eller orientaliska låtar. Det fick jag en alldeles för hög dos av igår. Det enda som fick mig glad var den belgiske killen och han gick inte ens vidare!! Vad är det här för värld vi lever i... Efterlyses: Schlager!

image19
                                                                       Riktig schlager när den är som bäst


   
image21
                                                             Carola vet också hur man levererar en schlager 



Jag är egentligen inte ett jättestort schlagerfan men en gång om året vill jag ha det. Jag vill bli glad av Eurovision, men det blir jag inte nuförtiden. Men jag har hoppet inställt på morgondagen! För schlager i tiden

Kommentarer

Postat av: Butter

Publicerad 2007-05-21 18:18:31

Håller med !

Postat av: Butter

Publicerad 2007-05-21 18:18:32

Håller med !

Postat av: elin

Publicerad 2007-05-22 17:23:49

först läser jag att du blivit miljöpartist men sen hatar du den mångkulturella Eurovison Song Contest. Hanna, det går inte ihop. Jag älskar fortfarande ESC, mer mångkultur till Sverigesfolk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

heftstift

förvirrad och studerande. lever i ett mindre kollektiv. längtar efter att känna sig färdig, duktig och tillfreds.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela