heftstift

En era över, nu väntar en ny

Publicerad 2007-05-21 20:22:17 i Allmänt,

Om mindre än två veckor så sitter jag i min bil tillsammans med min kära broder och kusin på väg hem till kära småland igen. Visst det är grymt surt att kagge är över, det är något av det bästa jag gjort i mitt liv. Nu är det över och man kan ju inte deppa ihop totalt för det man måste ju inse att det faktiskt är över och ta tag i den nya situationen. Jag har faktiskt lite planer om vad jag ska ta mig till förutom att jobba. Tänkte att jag skulle lista det om det är någon som är intresserad annars så kan ni se det som en förvarning!

1. Jag ska få alla att se "en obekväm sanning" och se till så att alla ändrar minst en av sina vanor till det bättre.. själv så ska jag försöka köra mindre bil samt att försöka källsortera. Det är iallafall en början i mitt liv!

2. Få någon mer att söka till en folkhögskola, allvarligt det är riktigt kul och jag lovar du blir en bättre människa!

3. Få folk att inse att man behöver inte tänka som man alltid har gjort det är tillåtet att ändra sig. Jag har tex. detta år gått från klarblå till en blandning mellan kd och miljöpartiet!

Japp sen så har jag lite mer grejer jag inte har tänkt igenom riktigt än..men snart mycket snart kommer jag hem!

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2007-05-21 21:43:11

bra jobbat! ja det kan hända mycket när man går på folkhögskola. det är väl det som är en del av charmen. bra att du ska köra mindre bil. och källsortera.

Postat av: -jocke-

Publicerad 2007-05-22 10:58:44

tur att man inte är färdig med livet vid 20!
Det som förvånade mig lite var att du varit så klar moderat?!
Snart kommer jag och tar dig...

Postat av: elin

Publicerad 2007-05-22 17:21:23

Hanna, du är så bra, du får gärna visa "En obekväm sanning" för mig och hjälpa mig att källsortera (jag tänkte faktiskt åka buss hela sommaren, för att spara miljön, men busstiderna stämmer inte så bra, kommer till jobbet 40 min innan jag börjar,s å vi får se hur det bli, får stara en bilpool). Jag var KDare i början av gymnasiet, sen blev jag smygsosse och på Kagge föll jag mer och mer in i miljöträsket and I like it! (nu blev det jättelångt, kanske skulle ha ringt istället) Miss you!

Postat av: lina

Publicerad 2007-05-22 22:02:57

kom på att det kanske blir svårt för dig att köra mindre bil nu när de har köpt större.. ha ha ha!!!

Postat av: Magdalena

Publicerad 2007-05-23 18:12:40

Hanna, dina tankar gläder mitt hjärta! Go for it!!!
Jättebra att visa filmen för folk, tror att de flesta av oss behöver se vad vi har att vänta för att få den innerliga viljan att göra någt åt vår miljö (själv har jag ännu inte sett den). Detsamma gäller rättvisefrågor. Svårt att förklara vilken enorm misär andra människor runt om i världen lever i, medan vi sitter här o gottar oss åt alla billiga produkter. Jag blir så ledsen när andra inte känner samma nöd (och min nöd borde verkligen bli större)... Men jag tror att det vi alla behöver är att ta oss ur bekvämligheten, tvinga oss att se verkligheten och få kraft ifrån Gud att göra något åt hur vi lever. Han älskar ju alla människor lika mycket och det borde vi också göra! Det är inte lätt och jag själv behöver sannerligen mycket hjälp... Att se filmer om dessa ämnen är i alla fall ett bra hjälpmedel!
Att ändra sig är en möjlighet vi alla har och borde använda ofta (jag gör det dock kanske för ofta). Det är ju bra att träffa människor som tänker annorlunda och därmed låta ens egna värderingar ifrågasättas och eventuellt revideras. Du är så klok! Känner att vi troligen har många gemensamma värderingar, känner mig också som en blandning av kristdemokrat och miljöpartist. Skönt att man inte är politiker längre =)
Oj va mycket jag skriver, beror på att jag inte har nån egen blogg där jag kan häva ur mig mina tankar. Blev så i gasen när jag läste ditt inlägg att jag var tvungen att kommentera!
Jag hoppas att du o Jocke åker vägen över Örebro på vägen hem så jag får träffa dig. JOM!

Postat av: ingemar o eva

Publicerad 2007-07-14 22:58:31

jag blev så glad när du kör mindre bil

Postat av: ingemar

Publicerad 2007-07-14 23:00:37

det va kul i alfta, vi träffade Elin o Christina
o de hälsade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

heftstift

förvirrad och studerande. lever i ett mindre kollektiv. längtar efter att känna sig färdig, duktig och tillfreds.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela